Bijna!!! - Reisverslag uit Adi, Congo, Democratische Republiek v van Meriam Erp - WaarBenJij.nu Bijna!!! - Reisverslag uit Adi, Congo, Democratische Republiek v van Meriam Erp - WaarBenJij.nu

Bijna!!!

Door: Meriam

Blijf op de hoogte en volg Meriam

16 Juli 2012 | Congo, Democratische Republiek v, Adi

Ja jongens en meisjes, het is bijna zover!!! Als alles goed verloopt kan ik in een paar uur mijn koffer dan eindelijk in de armen sluiten. Ik zal dit op foto laten vastleggen, zodat jullie allemaal mee kunnen genieten :D
Gisteren naar een franse dienst hier geweest. Die begint al om 7.30 uur!!!! Wij waren iets te laat (maar 15 minuten), maar waren de eerste in de kerk :D Wij zijn dus maar in de grote lege kerk op een bankje gaan zitten. Na paar minuten kwam de domine en de dienstleider eraan. We zijn toen de dienst met z'n 4e begonnen!!! Later kwamen er wel iets meer mensen. Rond 9 uur stroomde het redelijk vol! Nu is het een franse dienst en die wordt minder bezocht dan de andere dienst, maar toch, was wel grappig om in zo'n lege kerk te zitten!
Het eten is hier echt heel lekker: Gisteren soort oliebollen op, wafels, frietjes, zalm en koolsalade. Jullie hoeven dus niet bang te zijn dat ik verhonger oid want het is super lekker.
Vandaag had ik mijn eerste dag op de kinderafdeling. Er liggen heel veel kindjes met malaria. Erg zielig, want meeste zijn toch best ziek.
Van Marlieke te horen gekregen dat het in Nederland de koudste zomer wordt in 25 jaar. Nou hier is ook helaas weinig zon vind ik. Je kunt goed merken dat het regentijd is. Vaak is het erg bewolkt en regent en omweert het hard. Maar als de zon schijnt geniet ik er van. Heb al afgesproken dat ik de volgende keer gewoon na de regentijd kom, want ik mis de zon wel.
Jullie hebben trouwens geluk dat ik berichtjes kan plaatsen. Eigenlijk doet bijna geen een site het (ook facebook helaas niet), maar ik kan wel vaak op mijn blog komen.
Ik ga weer verder met lezen. Heb hier een serie goede boeken gevonden. Van Karen Kingsbury. Elke vrije minuut zit ik in de boeken, want vind ze erg goed. Ben nu bezig met het boek ''Return''. De boeken ''Redemption'' en ''Remember'' heb ik al uit.

  • 16 Juli 2012 - 17:19

    Oma Van Erp:

    Gelukkig komt je koffer vlug weer terecht want ik ben bang dat de hagelslag gesmolten is en de worst bedorven is als de koffer kunt openmaken.
    Het schijnt dat wij hier ook de regentijd hebben,terwijl het hier ook kermis is,veel nattigheid dus.
    Worden de kinderen daar niet tegen malaria ingeent? Zie uit naar je volgende reisverslag.Groetjes van Oma

  • 16 Juli 2012 - 18:29

    Meriam:

    Geloof het of niet mensen: Ik ben zojuist herenigt met mijn koffer!!! Hebben al genoten van een stroopwafel en hebben nog drop, speculaas en rookworst in het vooruitzicht!

  • 16 Juli 2012 - 18:30

    Annemarie:

    Stroopwafel was heerlijk!!!

  • 16 Juli 2012 - 19:01

    Papa:

    smakelijk

  • 16 Juli 2012 - 19:23

    Pap Wederom:

    Hoop dat je binnenkort ook wat foto's kunt posten. Die termiettenhoop wordt toch maar niet kleiner ook al heb je je bordje mooi leeggegeten en die busjes staan ok muurvast.
    Ben benieuwd hoe de omgeving (ziekenhuis + woning Annemarie) er uit zien.

  • 17 Juli 2012 - 11:17

    Annelies:

    Zouden ze hier op zondag eens moeten proberen om anderhalf uur na de start van de dienst binnen te komen......dan is iedereen alweer bijna weg! Mooi om die cultuurveschillen zo te kunnen ervaren.

  • 17 Juli 2012 - 12:58

    Annemarie:

    Ik heb vanmorgen al een paar foto's gemaakt. Jammer dat pa en ma van Erp niet op Facebook zitten (vraag maar even aan een van de andere kinderen0 want daar staan oude foto's op van m'n huis in ieder geval. Maar we zullen nog wel veel foto's maken en die zeker hier zetten als we in Kampala terug zijn.

  • 17 Juli 2012 - 16:53

    Meriam Van Erp:

    Helemaal. M'n koffer is in goede orde ontvangen. We hebben al stroopwafels op.

  • 17 Juli 2012 - 18:21

    Monique Van Der Veen:

    Wat leuk om al je stukjes te lezen. Wat mooi dat je dit zo mee kan maken.
    Haha, wel slim eigenlijk om zo de starttijd van de dienst te verlaten. 9 uur is echt toch een veel betere tijd dan 7.30 uur :p

  • 18 Juli 2012 - 13:54

    Annelies:

    Zenevieve herkent je niet van de foto. Ik vraag "wie is dat?" Zegt ze "krokodil". Ze gaat niet naar Hondsberg. CIZ nog niet rond. Gaat vrijdag naar ander gezin. Je zult haar na de vakantie dus nog weer zien.

  • 18 Juli 2012 - 15:57

    Annemarie:

    Het punt is dat op zondag om 10uur de Bangala dienst al moet beginnen. Vandaar dat de Franse dienst om 7.30 begint.
    Foto's plaatsen lukt maar heel moeilijk, gister dus een kleintje van Meriam met haar koffer geplaatst, maar zelfs die krijgen wij hier niet in beeld. Jullie wel??? En eht is hier koud!!! De thermometer kwam vandaag niet boven de 21 graden uit, wat deze website ook zegt van de temperatuur. Het is koud!!!

  • 21 Juli 2012 - 09:45

    Jurrien:

    Yes! je koffer terug! leuk hoor. Wat lees ik nou? Kingsbury boeken! Neeeee! De afgelopen maanden in Amerika hebben we duizenden boeken van haar gesorteerd en stickers van de kaft gepeuterd... vooral van de 'R' reeks... nachtmerries!! ;) Gelukkig kan jij ze WEL waarderen... :)

  • 22 Juli 2012 - 17:36

    Annemarie:

    Ja, als ze thuis is, zit ze te lezen. Is al aan deel 5 toe en al halverwege.

  • 24 Juli 2012 - 19:52

    (Oom) Frans:

    Ben eindelijk weer eens in staat om op mijn gemak je bevindingen te lezen. Heel leuk! Ik vind vooral de verhalen uit de kliniek erg interessant. Ik vond het verhaal over het doodgeboren kindje wel heel triest, ik begrijp dat je na zo'n gebeurtenis heel blij kunt zijn als een volgend kindje wel begint te huilen! (heeft toch wel iets paradoxaals een soort van vreugde om 'verdriet').
    Wat een leuke foto waarbij je zo heerlijk staat te lachen met je handschoentjes aan (vertel je me die grap nog een keer?)
    Nou Meriam, nog veel plezier en ik moet zeggen dat ik echt wel bewondering voor je heb!

    Groetjes en kusjes,

    (Oom) Frans en (dat durf ik gerust ook zonder overleg...) ook van (tante) Angelique!

  • 25 Juli 2012 - 18:25

    Martine:

    Super leuk om te lezen allemaal! :) Volgens mij is het echt super gaaf daar! En ja die boeken van haar zijn echt heel leuk, wij hebben ze thuis ook, die heb je zo uit;)
    Ik ben nu net terug uit Oekraïne! Het was weer heel leuk, veel meegemaakt. En vandaag heb ik alweer mn ticket geboekt voor eind augustus (29), dus ik zie je nog wel ff ;)
    Nog heel veel plezier daar!
    Groetjes, Martine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Congo, Democratische Republiek v, Adi

Congo

Deze zomer ga ik naar Congo. Daar mag ik werken in het ziekenhuis.

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2012

''Thuis''

01 Augustus 2012

Heimwee

28 Juli 2012

Trotse broers :D

16 Juli 2012

Bijna!!!

14 Juli 2012

Materniteit en operaties
Meriam

Actief sinds 05 April 2012
Verslag gelezen: 544
Totaal aantal bezoekers 10445

Voorgaande reizen:

30 Juni 2012 - 02 Augustus 2012

Congo

Landen bezocht: